En roadtrip i regnet


Hej Ninni

Idag har det alltså fortsatt att regna och det har varit sådant där "blött" regn, du vet ett regn med små, små droppar som gör att precis allting känns blött.
Men det är inget som hindrar att man ger sig ut på äventyr. Jag och Bästaste A hade egentligen planerat en längre tur, men just på grund av vädret så hoppade vi över sista etappen. Den får vänta till en annan dag då vädret lämpar sig bättre för utomhusaktiviteter.
Vi hade planerat att vi skulle utforska länet idag kan man väl säga och det gjorde vi också, även om det blev lite närmare hem den här gången.
Vi började med att besöka en butik, eller egentligen fabrik kanske, där de tillverkar sina egna ljus. Varje gång jag är där tror jag att jag, om det bara var möjligt, skulle kunna köpa med mig hela butiken, men man måste ju tyvärr behärska sig - eller rättare sagt så är det väl plånboken som tvingar en till behärskning. Men nu är i alla fall lite av hösten och vinterns mysbeslysning inhandlad:


Köpte det gröna höstiga ljuset idag, det lilla vita har inhandlats i samma butik under ett tidigare besök.


Till sovrummet, där jag har lila som accentfärg.


En ljuslykta med mysbelysning i höstmörkret

Efter detta stopp fortsatte vi till ett café som ligger i en liten by en bit utanför stan, eller det var i alla fall meningen att vi skulle dit. Vi var dock lite tidiga, så medan vi väntade på att de skulle öppna så fortsatte vi köra omkring lite för att fördriva tiden. Tyvärr var det inte mycket att se efter dessa vägar förrutom skog, vilket är grönt och fint i sig, men inte direkt jättespännande. Efter att ha svängt in på en grusväg med ett backe som i lutningen påminde lite om en bakhoppningsbacke, så slutade det med att vi körde till nästa större samhälle för att tanka. Lite väl lång väg för att tanka kan man kanske tycka, men vi fick massor med tid på oss att surra och när vi var tillbaka vid caféet så hade de ju öppnat.
Det är ett jättefint och mysigt ställe, med väldigt gott hembakat fika. Det var bara lite synd på vädret för det hade varit mysigt att sitta ute i deras fina trädgård, men inne var det väldigt bra också. Jag hade hört en hel del om detta ställe av vänner och bekanta, men aldrig tagit mig iväg dit själv, men nu blir det absolut fler besök där:




Gigantiska och mycket mumsiga bakverk serverades.


men det fanns även en del annat till försäljning...

Resten av dagen har jag bara kurat inomhus, men jag måste faktiskt erkänna att jag tycker sådana här dagar är riktigt mysiga. Som jag har nämnt tidigare finns det ju en anledning till min sena semester...
Ikväll har jag tittat på säsongsavslutningen av Sommar med Ernst, så jag antar att sommaren verkligen är över nu då? Jag vill också säga att om det nu är så att jag inte kan bo i hyttan som Ernst inredde förra sommaren så kan jag tänka mig att bo i sjöladan istället. Det skulle faktiskt inte göra något alls, jag kan offra mig på den punkten... och oavsett vilket av dessa boenden det nu blir så är ett önskemål att en av hantverkarna, Mackan,
ingår i köpet, det skulle heller inte göra så mycket.... ;)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0