Fransk lackning, filmmys och garderobsrensning


Hej Ninni

Inledde dagen med ett besök på Bästaste A's jobb eftersom hon ville öva fransk gelélackning och det är klart man ställer upp på som testperson då ;) Så nu har jag jättefina naglar med fransk lackning, snyggt när man nu fått lite solbränna också:




Det är lite svårt att fota sina egna naglar, så bilden är väl inte den bästa. Gelélackning är, om du inte känner till det, ett lack som sitter kvar i cirka 3 veckor eftersom lacket får härdas i en uv-lampa mellan varje lager som läggs på. Jättebra om man tex har ett jobb som gör att vanligt nagellack inte håller mer än en dag (vilket jag har).

När A fixat mina naglar, så gjorde jag lite ärenden, bland annat bokade jag tid hos min frisör nästa vecka. Det är dags att få ordning på skatboet igen :) Då det var dags att trampa hem så öste regnet ner, så när jag väl kom hem frusen och blöt så blev det att krypa ihop i soffan och titta på film. Såg A Beautiful Mind där Russell Crowe spelar nobelprisvinnaren i ekonomi John Nash. Var helt säker på att jag sett filmen tidigare, men det insåg jag ju snart att jag inte hade. Bra var den i alla fall.

Ikväll har jag börjat rensa i min garderob, jag skriver börjat för att gå igenom mina kläder och skor är inget jag kan göra på en kväll. Inte för att jag har en gigantisk garderob utan för att gå igenom allt och bestämma vad jag ska behålla och inte är väldigt traumatisk för mig, en väldigt uppstressande situation helt enkelt ;) Att göra sig av med kläder och skor är inte lätt så därför krävs det är man tar det lite i etapper för att det ska bli gjort alls...
Fyndade förresten en ny jacka i Bulgarien. Det finns en del billiga märkeskläder där om man gillar sådant, det är inte riktigt min grej men denna North Face-jacka kommer bli perfekt för höstpromenaderna:




Fina detaljer vid fickorna

Nu är det snart dags för Ernst, men jag tänkte att jag skulle släpa mig ner till konsum innan dess.

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0