Höstkänslor


Hej Ninni

Det är verkligen en kontrast att komma från 30-graders värme till bara 10 grader, men efter en vecka full av sol så måste jag erkänna att det är ganska skönt att med gått samvete få kura ihop sig inomhus när vädret påminner om att hösten snart är här. Dessutom älskar jag hösten, sommaren må ha sin charm, men hösten är verkligen min favoritårstid. Älskar när luften blir så där klar och hög, när det är dags för innemys med tända ljus och en kanna te. Stickade koftor och mumsiga soppor.


(Bild från google)

Idag har jag trots en god natts sömn känt mig ganska sliten, så det blev en lugn dag. Jag har packat upp resväskan eller rättare sagt tömt större delen av väskans innehåll direkt i tvättkorgen för vidare transport till tvättstugan så snart som möjligt. Har också pysslat med blommorna mina, uppdaterat mig på de bloggar jag läser, börjat se tredje säsongen av The Big Bang Theory och tittat på det avsnitt av Sommar med Ernst som jag missade när jag var borta.
Jag fick också för mig att jag skulle rensa bland alla papper som man har i pärmar och lådor och det är inte lite man samlar på sig. En del av detta vet jag verkligen inte varför jag sparat, men nu är det utrensat i alla fall.
Det här är också typisk för hösten, jag börjar fixa, dona och rensa här hemma, bo in mig igen efter all tid som spenderats utomhus under sommaren. Även om det är minst en månad kvar till den riktiga hösten, så fick jag verkligen höstkänslor idag och för mig är det som sagt precis lika bra som de där första vårkänslorna :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0