Tid för inspiration


Hej Ninni

Har funderat en del kring det här hur man vill leva sitt liv och kanske då framför allt vilka människor man vill ska vara en del av det livet. Jag läste och blev inspirerad av detta:
http://attvaranagonsfru.se/?p=4385 
Så bra och så rätt, förövrigt en riktig feel-good-blogg.

Jag håller med henne helt och fullt, men det är ändå svårt. Jag har ett hett temprament och stubinen är inte många millimeter det vet jag, det har hänt mer än en gång att jag inte kunnat hålla mig lugn i situationer där det helt klart hade varit bättre att bara vara tyst. Jag dömmer människor och fort går det. Det kan till och med vara så att vissa dagar tycker jag helt enkelt inte om människor - inga alls faktiskt...
Trots detta måste man ju ändå försöka sträva efter att bli bättre, jobba med sig själv och hela tiden ha tanken om karma och "vänlighet som livsfilosofi" i bakhuvudet.

Relationer är svårt, oavsett vad det handlar om för typ av relation. Jag resonerar dock lite som så att tycker man om någon, bryr man sig om och betyder någon någonting så tar man sig tid, för tid är väl egentligen det mest värdefulla man kan ge en annan människa.
Oavsett om det handlar om tid att träffas, lyssna, eller helt enkelt att ta sig tid att säga något snällt eller visa att man tänker på någon eller att man faktiskt är intresserad av vad som händer i någon annans liv .Givetvis förrutsätter ju allt detta att man själv är villig att ge av sin egen tid tillbaka, men det tar jag för givet att du förstår... ´

Jag har väl insett att människor som inte har viljan att ge av sin egen tid inte är människor som jag vill eller behöver i mitt liv. Är man inte villig att ge av sin egen tid då är man heller inte värd min och kommer i fortsättningen att förpassas till det "vita bruset", det är min målsättning i alla fall.... Då menar jag självklart tid i positiv bemärkelse, människor som endast bidrar med negativ tid bör hänvisas till bruset utan att pasera gå...
Vill jag att någon ska vara en del av mitt liv då tar jag mig tid för den människan!

 (Bild från google)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0