Skördemarknad


Hej Ninni

Dagens brev kommer lite tidigare än vanligt eftersom jag ikväll ska iväg på ett litet skogsäventyr, men mer om det imorgon. I helgen anordnas Skördefest och Miljödagar här och det är min favoritmarknad. Jag är inte så förtjust i andra marknader där det mest brukar säljas en massa skräp tycker jag - godisremmar, sockar, billiga kläder av dålig kvalité och annat tingel-tangel. På Skördefesten däremot säljs det närodlade produkter av alla de slag som grönsaker, sylt, saft, honung och massor av fina hantverk. Maknaden tar också till viss del plats i kyrkstugorna och bara miljön där är så mysig:




Mycket folk var det.



Jag och mamma min tog en sväng runt marknaden och tittade på allt fint, men det blev inte så många inköp för min del. Hittade dock ett tenntrådsarmband som jag funderat på att köpa tidigare, så idag fick det följa med hem. Köpte det av Lapland Handicraft:



Vädret idag är lite konstigt och oväntat för de flesta verkar det som, i alla fall om man ser på vad folk tagit på sig. Det är varmt, väldigt varmt till och med och fuktigt. Själv hade jag också alldeles för mycket kläder på mig och jag tycker mest att det är jobbigt när allt blir så här klibbigt. Så efter en fika i centrum bar det av hem igen så man fick ta på sig något svalare :)
Så ikväll ska jag alltså ut i skogen, ja på sätt och viss i alla fall... Vi gjorde det här förra året, men då var det mer spontant så vi får se vad det blir av detta i år. Nej, som sagt - återkommer imorgon ;)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0