En vecka i Bulgarien


Hej Ninni

Nu är alltså bloggen igång igen efter en veckas uppehåll, en vecka som jag tillbringade med mamma min i Bulgarien, närmare bestämt i Sunny Beach. Har haft en avkopplande vecka med massor av sol och bad, men något mer besök i Sunny Beach blir det inte för mig.
Missförstå mig inte för det är inte det att jag är missnöjd med vår resa, vädret har varit bra, hotellet helt okay, stranden jättefin, och så vidare, men Sunny Beach är inte ett resmål för mig. Det är ju känt som ett partyställe och det visste jag innan, vi åkte ju såklart inte dit pågrund av detta utan helt enkelt för att vi hittade en billig resa just till Sunny Beach.
Varför jag inte skulle välja att åka dit igen är helt enkelt för att det är alldeles för högljudt, skränigt och turistiskt för min smak, för 10 år sedan hade jag säkert tyckt att det var jättebra, men nu tröttnade jag efter bara några dagar. Det går självklart att åka dit utan att besöka alla partyställen och sådant och bara sola och bada, vilket var precis vad vi gjorde, men samtidigt så ville vi ju också äta gott och njuta av kvällarna och då bör man nog välja något annat än just Sunny Beach.
Maten var inte dålig, men däremot väldigt tråkig. Detta kanske inte stämmer för resten av Bulgarien, men man åker inte till Sunny Beach om det är en kulinarisk upplevelse man är ute efter.
Två kvällar besökte vi den gamla staden Nessebar som inte ligger långt från Sunny Beach och även om den staden också är väldigt turistisk i sig så är den inte det på samma högljudda sätt som SB, där kan man faktiskt ta in atmosfären och uppskatta de fina kvällarna.
Allt som allt har det varit en bra vecka och en bra start på semestern, även om jag som sagt kommer välja en annan destination nästa gång. Nu en liten bildkavalkad:



Sunny Beach






Vårt hotell Sunny Day


Lunch i skuggan


En båttur till Nessebar



Nessebar


















Riktigt höga vågor några av dagarna




Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0