Julmarknad och adventsfika


Hej Ninni

Söndag idag, tredje advent och vi har öst på med julmys och nu har julkänslorna tillslut infunnit sig på allvar. All snö som kommit under helgen har helt klart gjort sitt för att känslan att det snart är jul och medan flingorna har fortsatt att falla har jag och föräldrarna vandrat omkring bland kyrkstugorna och den årliga julmarknaden:








Alla spisar i stugorna skänkte både värme och extra mycket myskänsla. Mamma min köpte två små tomtekonstverk som en bekants dotter gör och snäll som hon är så fick jag den ena, så nu hänger den på väggen här hemma:



Efter marknaden så bjöd jag på fika hos mig. Igår bakade jag dubbelchokladkakor och imorse blev det morotskaka med pepparkaksfil. Självklart så fanns det ju lussekatter och pepparkakor också, annars vore det ju inget adventsfika:



Recepten på dessa får du en annan dag. Nu ska jag laga lite middag och sedan mysa ner mig i soffan med en ny bok och ladda inför ytterligare en intensiv vecka i konsumtionshysterins tecken.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0