Kom och köp!


Hej Ninni

Så var den i full gång - den stressigaste och mest intensiva, men samtidigt den roligaste veckan på hela året. Veckan före jul är det som allra mest kunder hos oss och även om det är fruktansvärt mycket att göra är det samtidigt ganska kul, dagarna går väldigt fort och folk är gladare och mer förstående till exempelvis de långa köerna, de flesta i alla fall... Det finns ju alltid de där människorna som tror att de är ensamma i butiken och därför ska ha hjälpa nu, på en gång och genast... men dem kommer man aldrig undan så man får vara nöjd med att de flesta ändå önskar en god jul :)

Efter jobbet blev det först Jul med Ernst på datorn, då jag missade första avsnittet igår när jag jobbade kvällspasset och det går ju inte för sig, för är det någon som kan sprida julstämning så är det mysfarbrorn nr 1.
Sedan har jag diskat, tvättat två maskiner och städat badrummet. I vanliga fall brukar ju lediga onsdagen oftast också betyda städning och när jag väl gör det så tar jag hela lägenheten på en gång, men så här i juletid så blir det att dela upp det på flera dagar för imorgon tänkte jag ta och träffa en vän eller två för en fika på stan istället - mycket bättre än att städa tycker då jag i alla fall.
Det kan ju verka lite märkligt att den enda dagen då jag slipper alla julstressade människor så beger jag mig själv ut på stan, men man måste ju leva lite farligt ibland :P
Nu ska jag i alla fall ta och sätta mig i soffan och ta det lite lugnt, se efter om det är något bra på tv, annars blir det en film tror jag.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0