Natt hela dagen


Hej Ninni

Idag är det årets kortaste dag, åtminstone när det kommer till antalet ljustimmar. Idag är det alltså vintersolståndet och norr om norra polcirkeln går solen inte upp alls utan det är alltså natt hela dagen. Riktigt så långt norrut bor tack och lov inte jag så rubriken kanske blir lite missvisande, men är det något som jag tycker är jobbigt med vintern förrutom kylan, så är det just mörkret! Kylan har, återigen tack och lov, inte riktigt fått fäste här än, men tyvärr så är jag helt säker på att den kommer. Mörkret är dock här och enda fördelen med det är att man får tända massor med ljus, men efter idag så vänder det ju faktiskt. Även om det går sakta så är vi faktiskt på väg mot ljusare tider.




Eftersom det alltså är mörkaste dagen på året så tycker jag att det är helt okay att fast det närmar sig lunchtid sitta i pyjamas och titta på Extreme Home Makeover. Snart måste jag dock ta tag i dagen och göra mig redo för jag jobbar kvällspasset idag. Har en känsla av att det kommer vara mycket kunder in i det sista, men det får man väl ta för nu är det bara två dagar kvar till julafton :)

Kram!

P.S Kanske ska tillägga att bilden inte är tagen idag, det är faktiskt dagsljus än så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0