En God Jul och ett nytt litet liv


Hej Ninni

Så var julen över för denna gång och jag är mer än nöjd med helgen som gått. Massor med mys, mat och en alldeles för snäll tomte :) Julhelgen tillbringades alltså hemma i Menageriet och vi har ätit, fikat, ätit och sedan ätit lite mer. Trots att jag inte är så mycket för julmaten så känns det ändå som om man har fått i sig tillräckligt för att klara sig fram till påsk och efter sockerintaget dessa dagar så vill jag helst inte se något godis alls förrän till sommaren, men har samtidigt en känsla av att det kan gå över det där...
En stående tradition hos oss på julafton är Karl-Bertil Jonssons Jul. Kalle i all ära, men det är inte lika viktigt längre. Karl-Bertil däremot är heligt och missas aldrig. Det är så där att man kan alla repliker men skrattar ändå lika mycket varje år. För mig är det jul på riktigt när Tage Danielssons välgörande yngling visas i rutan.



Fast det ju inte ska bli så många klappar så måste tomten glömt det även detta år för jag är mer än nöjd med vad som fanns i mina paket, till exempel ännu en jättefin receptbok från Hummingbird Bakery
, ögonskugga från the Body Shop, varma tofflor till frusna fötter och presentkort från Indiska.
Sedan har jag också blivit med smartphone - tillslut så har även jag blivit modern och har nu en sådan där telefon med pekskärm!! Det var tveksamt där ett tag om jag skulle gå framtiden till mötes, men nu har jag det och juldagen - ja, den tillbringades med att trycka på skrämen, svära lite, trycka, sucka, trycka igen och så vidare. Nu tror jag dock att jag fått lite koll på hur det fungerar, kan ringa i alla fall :) Men en klapp jag är glad för det är det!!
På julaftonsförmiddagen hann jag och mamma min med att ta en promenad också och det var riktigt skönt väder, så här kommer lite bilder:


Julafton 2011


Liten var med så klart.







Även idag fick jag en "julklapp", en riktigt riktigt bra en - Imorse kom det ett sms från Finaste Vännen. Hon och Storfiskaren har nu blivit föräldrar till en liten kille!! Det blev inget januaribarn som jag var helt säker på att det skulle bli, men är så glad att han är här nu och kan knappt vänta till jag får träffa honom (även om det kommer dröja några veckor, då de ju bor i en annan stad). Välkommen till världen älskade unge! <3



God fortsättning önskar jag och kisse :)

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0