Winter Wonderland


Hej Ninni

Vaknade idag och tittade ut på att alldeles vitt landskap. Vi hade snöstorm här i natt och nu kan man nog vara helt säker på att vinter är här på allvar.
Nu till min gårdagskväll - jag och Bästaste A hade bestämt att vi skulle bege oss till grannstaden för lite festligheter. Sist var ju i somras och eftersom vi inte är ute så ofta så kan man ju inte låta lite snöstorm hindra en när man väl bestämt sig.
Men eftersom vi nu inte är så vana vid det här med att gå ut längre så går ju så klart inte allt som man tänkt sig...
Efter en trevlig stund hemma hos mig så begav vi oss ut i snöstormen för att ta bussen till grannstaden, bara för att upptäcka att vi missat sista bussen. Pulsade tillbaka hem igen och med tanke på vädret så skulle man ju kunna tro att vi helt enkelt gav upp och stannade där vi var, men inte vi inte.
Ny plan - det visade sig att A hade en arbetskompis som var på sin sambos firmas julfest och de hade en abonnerad buss som skulle till grannstaden. Ut i snöyran igen och den här gången lyckades A bli jagad av en plogbil och fastna i ett paraply (fråga mig inte varför man har paraply i snöstorm... ).




Väl framme så smög vi oss alltså in på en personalfest för ett för oss fortfarande okänt företag och åkte sedan med som fripassagerare i deras buss. Under resan fick vi höra världens roligaste vits (åtminstone tyckte vi det just då) som handlade om att man alltid har två alternativ. Den fick oss att skratta hela vägen och vi terroriserade också en stackars vän via telefon så jag tror han gjorde slut med oss för alltid...
När vi så efter många om och men tillslut kom fram så blev det dans resten av kvällen till fötterna värkte och min fina pappa skottade fram bilen och kom och hämtade oss.
Slutet gott, allting gott och en riktigt rolig kväll blev det och lite äventyr behöver ju alla lite då och då, om inte annat så har vi ju förlängt vår livslängd med ett antal år så mycket som vi skrattat :D





Här har vi dagens utsikt: Mina höstblommor på balkongen har fått sig ett ordentligt snötäcke för det har väl fallit ett par decimeter snö under natten, men lite snö (eller rättare sagt en väldig massa snö) är väl inget som stoppar en norrlänning ;)
Nu ska jag försöka ta tag i dagen, behöver diska och plocka lite här hemma och så tänkte jag baka för imorgon är det adventsfika och julmarknad som står på schemat.

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0