1 juli


Hej Ninni

Ja, då var det juli då och fort gick det! Exakt en månad till min semester och det är bara hoppas att det går lika fort. Det är faktiskt första gången någonsin som jag har betald semester och det i hela fyra veckor!! Som jag ska njuta!
På morgonen har jag varit på vårdcentralen för min hosta. På grund av tidigare erfarenheter så är mitt förtroende för vårdcentralen näst intill obefintligt. Läkare som jobbar där brukar ju säga att de kan lite om mycket, men jag skulle vilja påstå att de kan ingenting om någonting. Ja, jag vet att det finns duktiga läkare som gör ett väldigt bra jobb även på vårdcentraler, men tyvärr har jag inte träffat på dessa. Men idag hade jag turen med mig och fick faktiskt träffa en läkare som verkade veta vad hon pratade om, så nu hoppas jag att hostan ska ge med sig och att det även ska bli lättare nästa gång, för den lär ju med all säkerhet komma igen för eller senare. Så mitt förtroende för vårdcentralernas läkare återupprättades lite grann i alla fall.

Ikväll är det som sagt kvällspasset som gäller. Det är aldrig en favorit och speciellt inte en fredag, men inte mycket att göra åt. Det är inte ofta jag behöver jobba fredagkväll och det ger ju åtminstone bra betalt, så det är väl bara bita ihop :)
Det är fortfarande fint väder här. Egentligen borde jag verkligen göra lite nytta här hemma, men det får vara till en annan dag med sämre väder helt enkelt. Nu ska jag njuta lite av solen tills det är dags att bege sig till bunkern igen.

 Bild från google

Här är förresten en bild på Ernst och hyttan från förra årets sommarprogram som jag nämnde igår. Vill bo där!!
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0