Dagens boktips


Hej Ninni

Oj, vilken lat dag det har varit idag, men så är det ju också lediga onsdagen och regnet har hängt i luften hela dagen. Tog en välbehövlig sovmorgon och sen har det i stort sett bara varit soffläge hela dagen. Har sett på The Big Bang Theory, är inne på 2:a säsongen nu och så har jag läst och läst. Jag har ju tidigare tipsat om Kate Mortons Den Glömda Trädgården och nu har jag även läst de två andra böckerna av henne som finns översatta till svenska - Dimmornas Lek och I Det Förflutna.


             Bilder från google


I alla tre böckerna vävs dåtid och nutid samman och familjehemligeter som under lång tid påverkat generationer avslöjas sakta med säkert. Jag gillar författarens språk och hur spänningen byggs upp ändå till sista kapitlena. Här följer en recension av I Det Förflutna som stämmer ganska bra in på min dag förrutom att jag faktiskt varit ledig idag :)

"Klart beroendeframkallande...
faller in i den kategori romaner som får en att vilja ställa in möten,
sjukskriva sig och placera sig i sängen med ett par rejäla kuddar
såväl bakom ryggen som under boken."
Citat från Bokhora.se

Nu ska jag läsa upplösningen på denna bok och sen blir det sängen för imorgon börjar jag 06.00...

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0