Det blåser en storm...


Hej Ninni

Jobbat idag igen, har varit ganska mycket folk på cirkusen och nu är de här - norrmännen. Känns som lite tidigare än vanligt eller så är det bara jag som inte har fattat att det faktiskt är sommar nu.
I bunkern som utgör mitt jobb så märker man inte så mycket vad som händer utanför, men tydligen har det blåst en tromb genom kommunen idag, träd har fallit och både stutsmattor och hoppborgar har flugit omkring. Var lite orolig för mina blommor på balkongen, men de stod kvar trots att en av flaggstängerna vid affären på andra sidan gatan hade knäckts. De ser bara lite "ruffsiga" ut, blommorna alltså, men det är ju inte så konstigt. Det blåser fortfarande så fönsterrutorna skallrar, men förhoppningsvis kommer det ingen mer tromb i alla fall.

Förrutom vädret så har dagen inte bjudit på särskilt mycket spänning. Fick dock höra att det kommit ett samtal till jobbet i onsdags med beröm till mig :) Känns kul att höra att man gör ett bra jobb, för positiv respons är inget man är bortskämd med på det där stället. Har flera gånger fått höra att jag gör ett bra jobb från det företag som jag har mest kontakt med, men från den egna ledningen är det ju ytterst sällan man får beröm. Det är inte så att det kommer negativ kritik heller, utan det kommer helt enkelt ingenting... Det här samtalet kom från en annan av våra samarbetspartners, så det var ju inte heller från min faktiska arbetsplats, men som sagt det var väldigt roligt att höra att de är nöja för jag försöker verkligen göra ett bra jobb och det vet jag ju att jag gör också, men ibland är det kul att faktiskt få höra det också :)

Nu blir det soffan och sen sova, upp tidigt imorn och tillbaka till cirkusen. Det är bara att hoppas på att lägenheten inte blåser bort i natt.


Bild från nsd.se Bild från nsd.se

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0