dripp dropp


Hej Ninni

Lediga onsdagen och regnet fortsätter att vräka ner, tycker faktiskt lite synd om alla park-, vägarbetare, brevbärare osv som tillbringar dagarna utomhus. Det är inte lite regn som kommit och idag är det tredje dagen i stort sett utan uppehåll.
Jag kan tycka det är riktigt mysigt med sådana här dagar, riktigt sommarregn som bara vräker ner. När jag var liten och det kom sådana här skyfall så var det bara på med baddräkten och ut och dansa i regnet :) Och jag älskar åska! Jag tycker det är så mysigt med blixtar och dunder, jag vet att det inte är alla som håller med, men sån är jag :)
Men det är klart fortsätter det här i två veckor till så kommer det ju inte vara lika mysigt längre, men några dagar med regn är väl inget att klaga på. Då är det innemys som gäller - läs en bra bok, baka en kaka, lös korsord, se en spännande film, lägg ett pussel, starta ett pysselprojekt. Eller så kan det ju vara ett bra tillfälle att ta tag i allt det där man skjutit på och som blivit liggande när det varit fint väder; städa, organisera, tvätta, diska, rensa ut, fixa, laga eller vad det nu kan vara. Det finns hur mycket som helst att hitta på, fast det regnar :)





Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0