Författarglöd


Hej Ninni

Igår kväll hade jag inte svårt att somna pågrund av det var varmt utan pågrund av alla tankar och idéer som surrade omkring i huvudet. Jag har visst saknat skrivande mer än jag trodde för nu bubblar jag över av saker jag vill dela med mig av.

 Bild från google

De bästa idéerna kommer när man ska sova, när man varvar ner efter dagens alla intryck - så är det för mig i alla fall. Då gäller det att skriva ner dessa idéer och formuleringar annars kan man ge sig på att de är borta på morgonen. När jag pluggade och skrev uppsatser och pm så kom jag ofta på formuleringen till en inledning eller en slutsats eller vad det nu kunde vara man kämpat med under dagen just när jag skulle sova. Då var det ju bra om man hade ett block och en penna vid sängen och det fick jag gå och hämta igår också. Jag vet inte hur många gånger jag tände lampan för att krafsa ner ytterligare några rader. Problemet är bara att sedan tyda dessa kråkfötter när tanken har gått fortare än handen. 
Jag hade så många idéer att pennan till slut gav upp och jag fick tassa upp och hämta en ny :)
Men nu har jag i alla fall uppslag så det räcker ett bra tag och det kan ju vara bra att ha några färdiga rubriker ifall att den berömda skrivkrampen skulle slå till.  

       Bild från google
  


Idag har det annars varit lediga onsdagen och jag har som jag nämnt storstädat lägenheten. Tänkte att om man får besök på fredag så kanske man ska fånga in de största dammråttorna så att de inte skrämmer gästerna. Sen har jag också varit och handlat så jag har det som behövs till det som ska bakas också. Min snälla mor kom med bilen så att jag inte behövde försöka mig på att balansera hem tre papperskassar fulla med varor på cykeln - tack för det! :)
Nu sitter jag och kollar på Klockan Åtta Hos Stjärnorna, men jag måste säga att jag tycker mycket bättre om Halvåtta Hos Mig med vanliga människor, som faktiskt är ett av mina absoluta favoritprogram. Till det blev det morötter och vitlöksdipp :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0