Kvällspromenad och glass


Hej Ninni

Även idag har jag jobbat kort dag och sen var tanken att det skulle ätas lunch med en vän sedan länge, men det blev uppskjutet till en annan gång. Så istället har jag gjort absolut ingenting resten av dagen. Det är fortfarande varmt, väldigt varmt, så jag placerade mig en stund på balkongen i alla fall.

Ikväll har jag dock varit på en kvällspromenad i det underbara vädret med söta S och hennes Sessa. Vi traskade runt campingen och beskådade norrmännens egen lilla by som de skapat där, gigantiska husvagnar och husbilar så långt ögat når och ändå har långt ifrån alla kommit än.

I helgen är det festival här i stan och vi tog oss också en runda på festivalområdet, men Sessan blev lite skrämd av de högljudda karusellerna och alla skrikande människor, så istället traskade vi upp mot centrum igen för att avsluta promenaden med lite glass. Det var mycket bättre tyckte Sessan :)

   

"Svansjön"                                         Sessan




Gott med glass!!


Det var nog också det enda jag kommer se av festivalen i år eftersom jag jobbar hela helgen och arbetstiderna passar inget vidare ihop med festivalbesök, men men så är det ibland, tror inte jag missar så mycket ändå ;)
Nu blir det att kolla Sommar med Ernst på datorn. Han må vara som han är denna mysfarbror, men jag måste säga att hyttan som han inredde förra sommaren skulle utan tvekan bli min om jag nu bara hade några miljoner över, vilket jag kan tänka mig att man får punga ut för att bli ägare till den.
Imorgon är det kvällspasset igen, men först ett besök på vårdcentralen för att få ett utlåtande om denna envetna hosta som inte vill ge med sig.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0