Mer middagstips: Fisk


Hej Ninni

Ibland känns det verkligen som att det enda man gör att att jobba. Imorgon har jag trots detta tagit på mig att jobba extra, men det ger bra med pengar eftersom det är en röd dag. Så det enda matnyttiga idag blir ytterligare ett fiskrecept, men det är ju inte allför illa för tips på vad man kan laga till middag behöver man ju alltid :)

Det finns verkligen hur många variationer som helst på fisk som tillagar sig själv i ugnen, men det blir oftas också väldigt gott. Framför allt är det enkelt och det är ju det jag vill att det ska vara! I det här receptet används Persillade, om du undrar vad det är så är Persillade en klassisk fransk kryddblandning av persilja, vitlök och havssalt.


Chèvreöverbakad lax

4 portioner

600g laxfilé i portionsbitar
2 dl crème fraiche
4 skivor chèvreost
persillade
salt, peppar
tomater (gärna plommontomater)
squash

Lägg laxen i en smord ugnsform. Häll över crème fraiche. Lägg en skiva ost på varje laxbit. Strö över persillade, salt och peppar. Sätt in i ugnen ca 20 minuter i 225 grader. Efter 10 minuter lägg på tomaterna och toppa med persillade. Stek squash i skivor och servera som tillbehör.

          

Bilder fråm google


Chèvreosten gör att det blir så god smak och den passar väldigt bra med laxen. De andra recepten jag delat med mig av kommer jag faktiskt inte ihåg var de kommer ifrån. Det är inte recepet jag kommit på själv, men vart jag hittat dem har jag glömt. Detta recepet fick jag dock från en tjej som jag pluggade med i Björkarnas stad för några år sedan.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0