Middagstips: Fisk


Hej Ninni

Idag har jag haft ännu en ledig dag och det har verkligen varit en slö sådan, har inte gjort något alls egentligen. Vädret har växlat mellan regn och sol, lite som att det inte kan bestämma sig hur det ska vara. Har hållit mig inne, tittat på tv, läst och bara tagit det lungt, men tänkte i alla fall komma med ett förslag till middagsmat så det blir något av värde idag :) Jag har på senaste tid börjat äta väldigt mycket fisk, har hittat några riktigt bra och enkla recept på fisk som jag tänkte dela med mig av. Jag har aldrig tyckt att det har varit särskilt roligt att laga mat, men det beror mest på att jag inte är särskilt bra på det, men jag lär mig :) Jag vill helst att det ska gå fort, vara enkelt att göra, men ändå vara gott så klart. Här kommer ett recept som är precis det:

Sej med ajvar relish och permesan

(4 portioner)

600g sejfilé, färsk eller fryst
1-2 msk smör
salt, peppar
ajvar relish
½ gul lök
2 dl crème fraiche
rivet skal från ½ citron
100 g permesan
färsk basilika

Sätt ugnen på 175 grader.
Lägg de tinade sejfiléerna i en smord ugnsform. Salta och peppra. Täck filéerna med ajvar relish. Blanda finhackad lök, crème fraiche, rivet citronskal och riven permesan. Fördela blandningen på fisken och strö över grovhackad basilika. Grädda mitt i ugnen cirka 20 minuter.

              

Smaklig måltid och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0