Midsommar


Hej Ninni

Så var det då midsommar igen och jag har jobbat hela dagen, men jag måste säga att det gör mig inget. Jag är ingen anhängare av midsommar, eller nyårsafton heller för den delen. Jag är helt enkelt inte särskilt förtjust i sådana här "aftnar" då man måste göra ngt! På den ständigt återkommande frågan: Vad ska du göra på midsommar/nyår? så kan man inte komma med svaret - ingenting! utan att folk tittar på dig som om du plötsligt pratar ett annat språk. Det råder så stora förväntningar på dessa dagar, allt måste vara perfekt av någon anledning och blir det inte det, vilket oftas är fallet, ses det som något sorts misslyckande.
Jag har oavsiktligt (eller kanske omedvetet medvetet...) lyckats befinna mig utomlands eller i alla fall på resande fot under ett antal midsommarhelger. Ett år var jag i New York tillsammans med mina föräldrar som kommit för att hälsa på mig då jag tillbringat nästan ett år i USA. Ett annat år tillbringade jag midsommarafton på Arlanda i väntan på ett anslutande flyg efter två veckor på Mallis.
Och så var det förra årets midsommarhelg - då tog jag Gullungen i handen och begav mig till Köpenhamn för att träffa Miss America som kom flygande över Atlanten för ett kärt återseende, då det var 4 år sedan vi sågs sist! Båda två är vänner sedan min tid i Björkarnas stad och det blev en underbar helg - med shopping, sightseeing, god mat och dryck, lite fest och framför allt härligt sällskap som bjöd på massor av skratt!! ♥ Delar med mig av lite bilder från den helgen och önskar väl trots allt en
Glad Midsommar! :)




Underbara Köpenhamn och Ströget




Mysiga Nyhavn




Köpenhamn by night



Väl kylda drinkar i isbaren





Brunch i solskenet




Kram!


Kommentarer
Postat av: Cribbbbaaa

Bra sagt, midsommar och nyår finns inte riktigt med i min kalender heller. Midsommar detta år spenderas hos päronen där man mer eller mindre tvångsmatas med sill och jordgubbar, en trist kombination kan jag säga.



Kramar

2011-06-25 @ 10:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0