Pensionärsvarning...


Hej Ninni

så var det måndag igen och som vanligt är det kvällspasset på cirkusen som gäller, därför kommer det ett litet brev så här på förmiddagen istället. Funderade lite på det jag skrev igår, men också på det jag skrivit tidigare... Hahaha, det måste ju nästan utfärdas en pensionärsvarning när man föredrar suduko och pyssel med blommor istället för en festkväll! Men det är väl så att med ålderns så förändras inressena och prioriteringarna och man upptäcker andra saker som får en att må bra och trivas med livet och det är väl ändå det man strävar efter i slutändan - att må bra och njuta av livet :)
Om det då är att vara ute och festa varje helg eller något annat så är det väl upp till var och en, men för mig känns det där med festande inte lika aktuellt längre. Jag tycker fortfarande att det är kul att gå ut då och då, men lika ofta som för några år sedan det finns liksom inte på kartan. Vad gillar jag då mer som kan läggas till pensionärsintressena? Förrutom sudoku så gillar jag ju att lösa korsord, jag har länge tänkt att jag skulle försöka lära mig att sticka igen och det kommer säkert komma fler liknande saker med tiden:)

 Bild från google


Som jag nämnt tidigare så får jag denna vecka lägga ytterligare en årsring till de övriga. Det är faktiskt så att vi nu har "födelsedagsveckan" i vår familj. Inom loppet av 6 dagar så fyller min far, jag och en av mina bröder år. 
Om du undrar så har jag tre av dem - bröder alltså - och vi kan väl döpa dem till Trummisen, Djurvännen och Fotbollsspelaren :) Det är Trummisen som delar födelsedagsvecka med mig.

Så den här veckan består av jobb och förberedelser inför fredagen - städa, storhandla, baka tårta och lite annat gott - så det kommer väl lite recept på sådant :) Sedan så följer ju en jobbhelg på det... Nu måste jag väl göra mig iordning och bege mig mot arbetsdagen...


                                                             Bild från google

 
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0