Sjung om studentens lyckliga dar...


Hej Ninni

Klockan är strax före 21 och termomentern visar +25 grader. Idag har det varit hett, hett, hett och jag har jobbat - så klart. Men man kanske ska vara tacksam ändå för det har nästan varit lite för varmt.
På lunchrasten gick jag ut som hastigast för att titta på lastbilarna och andra fordon som kom fullastade med glada, sjungande studenter, men de såg ut att ha det aningens svettigt. Ett stort grattis till dem i alla fall, men jag måste erkänna att det är med lite blandade känslor man står där och tittar på dem. Visst minns man hur kul det var den dagen man själv stod där och gastade och log, men samtidigt så var man ju totalt aningslös måste jag ju säga. Stackarna har ingen aning om vad som väntar ute i det verkliga livet. Inte för att man är mycket klokare idag, men lite har man väl åtminstone lärt sig på de *harkel* tolv! åren som gått sedan det begavs...
På ett sätt skulle jag nästan vilja vara där igen, då kanske man skulle kunna göra vissa saker annorlunda, göra andra val helt enkelt, men samtidigt är jag otroligt glad att jag inte är där, att jag hunnit en bit i livet och lärt mig lite mer om mig själv och om vad jag behöver och tycker är viktigt.
Men som sagt, kul var det att ta studenten!

 Bild från google

Ikväll har jag varit hos min kusin som just i år är en av dessa aningslösa, men glada studenter. Stort Grattis till henne!! :) Åt en riktigt god buffé och massor med god efterrätt på det, så nu är jag mätt och varm *pust*
Blir inte så mycket mer än så här idag, men imorn blir det lite äventyr mot kvällen :)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0