Svenskheter...


Hej Ninni

Idag är det Sveriges nationaldag, men som alla vet är vi ju inte särskilt bra på att fira vårat land - om det inte handlar om sport. Samtidigt vet jag inte om det är så mycket att fira... tänker inte ge mig in i någon diskussion, men det finns mycket man skulle kunna förbättra inom en mängd områden - äldrevården, skolan, flyktingpolitiken, regler kring arbetslösa och sjukskrivna samt lagstiftning kring brott och straff för att bara nämna
några. Men det finns ju självklart också mycket som är bra med Sverige :)

Idag har jag ju jobbat ett extra arbetspass och kom då dagen till ära i kontakt med något väldigt svensk. Jag jobbar inom handeln, inom dagligvaruhandeln och idag kom det in en herre av utländsk härkomst. Han hade tidigare i veckan köpt en burk fisk och ville nu lämna tillbaka den för den var dålig. Jag försökte få honom att förstå att det inte alls var något fel på fisken, den ska lukta så där illa - surströmming luktar illa! Men nej, han ville inte acceptera detta och lämnade kvar en öppen stinkande surströmmingsburk och stormade ilsket iväg. Stackaren, han visste nog inte vad det var han köpt och kunde väl inte förstå hur i hela världen man kan sälja något som luktar så illa och påstå att det är så det ska vara!!! Svenskar är allt bra konstiga ibland! :)

 bild från google

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0