17:e maj och halloumiost


Hej Ninni

Idag får vi väl säga grattis till alla norrmän, för det är ju deras dag idag. Snart har vi dem här också, för där jag bor är det ett säkert tecken på att sommaren är här när man ser den första norskregistrerade husvagnen rulla in i staden :)

Idag har jag jobbat kort dag och sedan har jag varit och fått håret klippt och färgat. Jag hade egentligen behövt göra det för länge sen, men nu äntligen! Var hos en ny frisör idag, det är inte så att jag är missnöjd med min tidigare frisör, men jag har klippt mig där så länge så jag tyckte det kunde vara dags att testa någon ny och sen är en barndomsvän till mig delägare i denna salongen och då vill man ju sponsra dem. Och jag blev nöjd! Nu känns det som om man kan visa sig ute bland folk igen, redo för sommaren :)

Middagen idag blev snabb och lätt - stekte lite halloumi, blandade med äpple och lite sallad och avslutade med att ringla över lite honung, för att få både det där salta och söta:



Salladen ser lite ledsen ut på bilden, men gott, gott var det. Bara älskar halloumi, denna underbara gnisselost!

Min tanke var ett brev om dagen, men i längden kanske det är lite för ambitiöst. Än så länge har det ju gått bra och så länge jag har tid och något att säga så ska jag försöka hålla det, får väl se om det går :)
Imorgon hade jag tänkt leka trädgårdstomte, eller i mitt fall då balkongtomte. Nu måste jag ta tag i diskberget som någon lyckats få ihop i mitt kök, sen blir det tv-kväll med Desperate och Cougar Town.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0