I like it...


Hej Ninni

Idag har jag varit ledig, gillar verkligen mina lediga dagar mitt i veckan. Det är så skönt med lite återhämtning. Idag har jag dock städat lägenheten, roligare kanske man kan ha på sin lediga dag, men det blir ju så när man jobbar. Man får ta de chanser man har och nu behövdes det verkligen.
Jag är en aningen pedantisk det måste ju erkännas, så jag har sällan eller rättare sagt aldrig stökigt hemma. Jag trivs helt enkelt mycket bättre när det är ordning och reda och det blir ju också mycket mysigare och trivsammare i ett hem om det inte ligger grejer överallt. Men det där med att städa det är något annat - ordning absolut, damråttor i hörnen inte lika noga. Samtidigt kan jag tycka att det är rätt skönt att städa, inte så att jag tycker det är kul, men jag gillar när man ser ett direkt resultat av sina ansträngningar och har jag bara lite musik att lyssna på så går det rätt bra. Blir nästan lite mindfullness av det hela, dvs man bara gör och tänker inte så mycket och de som vet påstår ju att det ska vara något bra...
Apropå det där med att gilla så tittade jag igenom vad jag skrivit hittills och märkte att det handlar väldigt mycket om vad jag tycker om, och då bestämde jag mig för att fortsätta på den linjen. Jag tänkte helt enkelt att det ju måste vara roligare att läsa om sådant som någon gillar och som är positivt än tvärtom, även om jag granterat kommer att ta upp lite mer negativa saker mellan varven. Vad har jag gillat än så länge då? Jag gillar att skriva, läsa och sova. Jag gillar blommor och frukost. Jag gillar halloumiost, apelsinkorkant och jordgubbar (inte nödvändigtvis tillsammans... ) och jag gillar skor och film. Idag tänkte jag tipsa om en tv-serie jag verkligen tycker om, nämligen:

 Bild från google

Jag har precis börjat titta på första säsongen av
The Big Bang Theory på dvd. Jag har ju sett serien tidigare på tv, men missat ett avsnitt här och där, så nu tänkte jag att jag skulle se dem allihop. Jag tycker den här serien är riktigt rolig och den stora favoriten är självklart Sheldon! Man kan inte annat än älska denne karaktär som enligt honom själv är den mest perfekta mänskliga varelse man kan finna, och de eventuella felen han har, som att han saknar empati, inte förstår sarkasm, inte gillar förändringar och har ett väldigt uppblåst ego, skulle han aldrig erkänna. Sheldon förstår inte sociala normer och hans försök att lära sig är minimala :)

Soft kitty, warm kitty
Little ball of furr
Lazy kitty, pretty kitty
purr, purr, purr


Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0