Menageriet och cirkusen


Hej Ninni

Måndag idag, helgen har tillbringats på den plats där jag känner mig helt hemma, där jag kan slappna av och hämta energi, där jag kan vara mig själv helt och hållet.
När jag pluggade så hade vi många disskutioner om det här med vad som är hemma och då var det någon som sa att när studenter säger att de ska åka hem så är det där de bor som de menar, men sen pratar de också ofta om att åka hemhem och då är det den plats där man kommer ifrån som man syftar på. Jag tyckter att det är väldigt bra uttryckt, eftersom många, framför allt då studenter, ofta har flera platser som de betraktar som hemma.
I helgen har jag alltså åkt hemhem även om jag istället kallar det menageriet, för under årens lopp har där alltid funnits diverse djur. Det har varit hundar, katter, kaniner, hamstrar, fåglar, fiskar och ödlor. Just nu finns där två hundar, en katt (som tror hon är en hund) och några fiskar. It's the place I call home och i helgen har jag varit där och hämtat energi inför en ny arbetsvecka.
Mitt jobb det är en helt annan sak, det kan vi istället kalla cirkusen. Det är iaf det smeknamn jag och en arbetskompis gett det, om det då syftar på en faktisk cirkus eller en dålig humorshow det får man bestämma själv, vissa dagar kanske ett zoo skulle vara mer lämpligt att referera till. Anledningarna till detta smeknamn är många och inget jag tänker gå närmare in på här och nu. Vi kommer med all säkerhet återkomma till detta ämne en annan gång. 
Nu det iaf dags att dra på sig clownkostymen och bege sig iväg.

Just smile and wave boys, just smile and wave...


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0