Mor, lilla mor


Hej Ninni

Idag är det ju mors dag och då måste man ju uppmärksamma mamma sin lite extra. Jag har den bästa mamman man kan ha. Jag har faktiskt de bästa föräldrarna man kan ha. För skulle jag behöva dem vad det än handlar om så vet jag att de finns där för mig och skulle stå bakom mig oavsett.
Jag och min mamma har dock inte alltid stått varandra nära, men det är något som jag alltid vetat så är det att både hon och pappa aldrig skulle tveka om det var så att jag behövde deras hjälp. Trots det är det egentligen först på senare år som jag och mamma blivit riktiga vänner, det är absolut inte så att vi varit ovänner utan jag har väl bara inte känt att mamma har varit någon som jag berättar saker för. Att hon bryr sig om det visste jag, men att anförtro mig till mamma var helt enkelt inget som var aktuellt för mig.
Men det är väl tack vare att man själv börjar bli äldre som man inser att mamma inte är så tokig ändå, sen hade jag en ganska jobbig period i mitt liv för några år sedan och något av det positiva som ändå kom av det var att jag och mamma kom närmare varandra och idag
så är det väl nästan en självklarhet att jag ringer mamma om det är något jag behöver prata om :) 

 Bild från google

Så denna söndag skickar jag några extra tankar och kramar till min fina, lilla mamma som jag är evigt tacksam för att hon finns där!

Kram!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0