En regnig lördag på Ikea


Hej Ninni

Idag har jag alltså varit iväg på en lite dagsutflykt till Ikea. Regnet har öst ner, så det var ju ett lämpligt väder för att strosa omkring bland soffor, sängar, värmeljus och annat. Blev inga stora inköp idag, men det var ju inte tanken heller. Köpte ett sommartäcke eftersom jag är något av ett värmeaggregat när jag sover och med det tjocka täcke jag har nu så blir det lite bastuvarning, men nu ska det väl bli lite svalare förhoppningsvis. Köpte också en ny stekpanna och lite annat smått och gott, dock inga ljus alls! Kändes inte riktigt som att det är säsong för det just nu, annars brukar ju det vara den obligatoriska punkten
på shoppinglistan när man åker till Ikea. Det största inköpet idag är hyllan jag ska ställa på min balkong:

 Bild från ikea.se

 
Det är egentligen en badrumshylla, men jag tänkte att mina pelargonier skulle få sin plats på den. Hyllan tar ju inte upp mycket yta då den ska stå i ett hörn och eftersom den är gjord av stål så ska den ju klara att stå ute. Tror det kommer bli bra, får väl återkomma med bilder när den är på plats.
Efter en heldag i trängseln bland en massa shoppingsugna människor så kände jag mig ganska trött, så väl hemma tog jag och kissekatten oss en liten powernap - mys! Nu tänkte jag koka lite te och sätta mig till rätta för att läsa avslutningen på Hungerspelstrilogin.

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0