Det bästa besöket


Hej Ninni

Så var det söndag och helgen har bara flugit iväg. Jag har haft ett mycket bra "höstlov" och en riktig myshelg. I torsdags hämtade jag alltså upp Guldlock på flygplatsen. Hade lånat föräldrarnas bil över helgen och det var ju ett tag sedan jag körde sist, närmare bestämt ett år sedan ungefär!
Ja, du läste rätt - ett år sedan jag körde bil sist, men det blir lätt så när jag inte har någon egen bil och inte heller direkt har något behov av en bil då jag bor mitt i stan. Det är dumt att låta det gå så länge mellan gångerna det vet jag, men det har gått bara bra i helgen i alla fall, det sitter det där med bilkörning, även om det var lite nervöst när jag satte mig i bilen för att köra mot flygplatsen. Jag vågade först inte heller tala om för Guldlock hur länge det var sedan sist för då hade hon väl vägrat sätta sig i bilen, men som sagt allt gick bra.

Det var så roligt att träffas igen och att hon nu kom hit för att hälsa på mig och fick bekanta sig med mina hemtrakter. Helgen har förutom en massa surr om allt och inget, bjudit på shopping/sightseeing i både hemstaden och i grannstaden, myskvällar med film och god mat, after work med tyvärr inte riktigt lika god mat - men med gott sällskap och massa skratt.
Slutligen så gjorde vi också ett besök på Hantverksmässan i grannstaden som lägligt nog pågick denna helg. Så mycket fint det fanns där, dock är ju priserna ganska höga, men några inköp blev det ändå. Jag köpte en ny adventsljusstake och ljus i form av snöbollar, men bilder på dem kommer först när det är dags att julpynta. Guldlock köpte lite norrländska delikatesser att ta med hem till Västkusten. 
När vi var i grannstaden blev det ju också lite shopping, om än inte särskilt mycket faktiskt. Det största inköpet blev denna:



Har länge velat ha ett sådant här våningskakfat, eller vad man nu ska kalla det, men inte hittat något som jag verkligen gillat. Nu hittade jag dock detta fina på Indiska, nu är det bara att baka lite så att man har något att lägga på det också.
När hon kom hade Guldlock, förrutom ett jättefint kort på lillkillen, med sig en påse med massor av skojiga saker till mig, älskar sådana här presentpåsar som man bara blir så glad av:



I "För-att-du-är-så-snäll-påsen" fanns det en disktrasa för julstädningen, ett ljus i rött glas, pepparkakste, en tablettask ("om du är snäll kan du få en karamell"), några bitar fjäskchoklad och så advent på burk - som helt enkelt är en supersöt miniadventsljusstake - en påse full med jul alltså :) Tack så mycket!! (allt är förresten inköpt på Lagerhaus om du undrar)

Som sagt så har det varit en mycket bra helg och jag ser redan fram emot att ses igen, det blir mest troligt till sommaren då jag planerat att göra ett besök hos dem och då jag också ser fram emot att få träffa det nyaste tillskottet till familjen som är beräknad att göra entré i månadsskiftet mars/april :)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0