och det blidde ingen stol...


Hej Ninni

Det blidde ingen ommålad korgstol heller. Men, vad blidde det då?
Ja, det där oflytet som började i fredags höll i sig hela dagen igår och inte nog med att det inte blev någon kaka till pappsen, efter att ha sprayat halva stolen så tog färgen slut. Endast en burk var inhandlad eftersom killen som sålde den hade sagt att det skulle räcka, men jag är inte helt övertygad om att han vet vad en korgstol är och hur många vinklar och vrår den har. En bruk räckte inte alls utan slutresultatet får skjutas fram till en annan gång, men här kommer den halvfärdiga stolen i alla fall:



Kan nog bli bra det där tillslut. Men vet du vad det åtminstone blidde? Jo, en promenad blidde det! Det har varit riktigt fint väder här idag, ingen snö ännu men flera minusgrader och frosten glimmade så vackert i solskenet. Så trots att helgen inte riktigt blev som jag planerat så avslutades den på ett mycket bra sätt:

















Vissa hade dock inte tid att lyfta på nosen och njuta av det härliga vädret utan var fullt upptagen med att jaga sorkar, men som tur är slutar den jakten nästan aldrig med något byte och så inte heller denna gång:



Glöm inte bort far din idag, för det är ju alla pappors dag idag. Och ja, även min pappa fick en god kaka idag trots mitt misslyckande med baket igår. Mamma fixade såklart, äppelkaka blev det :)

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0