I väntan på besök


Hej Ninni

Nu är det färdigjobbat för denna vecka, nu tar jag höstlov och inväntar besök från staden som sägs vara Sveriges framsida.
För några är sedan, eller rättare sagt för ganska många år sedan nu, så flyttade jag till landskapet där alla masar och kullor bor. Jag flyttade dit för att studera och redan under nollningsveckan träffade jag en guldlockig tjej som det klickade med direkt och ett decenium senare så är vi fortfarande vänner.
Det kan gå långa perioder utan att vi hörs av, men det gör inget för när vi väl gör det är det som om ingen tid gått alls. Det är faktiskt skönt med sådana vänskaper, som man vet inte behöver konstant bekräftelse utan som bara finns där och när vi väl ses och hörs så är det lika roligt varje gång.
Jag har varit och hälsat på henne på västkusten där hon nu bor (och också kommer ifrån från början) tidigare och under en av de besöken vill jag minnas att det begick en stöld av ett fotografi, ett foto som skulle visa sig bli ganska viktigt...
Det stals på en tjejfest som vi var med på och bilden föreställer en viss kille som några år senare skulle komma att bli Guldlocks äkta man, tänk så det kan gå ;)

(och ja det var vi som stal det, för Guldlock visste vad hon ville ha helt enkelt)

I våras åkte jag ner för att hälsa på igen och då fick jag också träffa deras precis lika guldlockiga lille son som nu hunnit fylla 2 år. Goaste ungen som jag saknade så fort jag åkte hem igen.
För fyra år sedan var jag alltså med när Guldlock och hennes kärlek blev man och hustru. Bröllopet gick av stapeln en varm julidag på en väldigt mysig gård nära havet. Bjuder på lite bilder därifrån:



















Imorgon kommer hon alltså hit till mig för första gången faktiskt, verkligen på tiden kan man tycka med tanke på hur länge vi känt varandra. Hon stannar till på söndag, så nu det blir ett litet uppehåll här medan jag guidar runt henne här uppe i norr. Det ska bli så roligt att träffas igen!! Jag är som sagt tillbaka här på söndag.

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0