Lussebak i regnet...


Hej Ninni

Taggbollen är under kontroll och lediga onsdagen är här. Jag har gjort ett försök att besvärja fram lite julkänsla idag, det är inte det lättaste ska jag säga när regnet vräker ner den sista november och det alltså bara är lite mer än tre veckor kvar till julafton.
Jag gjorde dock ett tappert försök med julmusik på hög volym och massor med tända ljus. Dessutom har jag för första gången någonsin bakat lussekatter helt själv. Man kan ju tycka att jag har nått en ålder då jag borde provat på det tidigare, men min mamma gör så väldans goda lussekatter så jag har alltid haft tillgång till en påse eller två ändå.
Nu kände jag dock att det kunde vara dags och för att vara första gången så måste jag faktiskt säga att de blev riktigt bra - fina och fluffiga:



Använde mig av ett sådant där modernt recept med kesella i och det funkade ju finfint, så nu luktar det i alla fall jul här hemma. Älskar lussekatter och nu är frysen full så jag kommer kunna smaska i mig fram till midsommar åtminstone ;)
Till middag blev det sedan älgfärsbiffar, ibland blir jag nästan lite förvånad själv över hur huslig jag kan vara, men håller man på kan man ju lika gärna slå på stort eller hur?
Ett gott dagsverke blev det i alla fall, nu ska jag mysa ner i soffan och titta på lite tv och sen blir det en tidig kväll för arbetsdagen börjar 06.00 imorgon och jag känner att min hals börjar svullna igen. Hoppas på att jag kan sova bort den onda i halsen för jag slipper gärna det där med att bli sjuk.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0