Nu är det jul här i mitt hus...


Hej Ninni

Lediga onsdagen och här har det fejats ordentligt. Lägenheten har storstädats och julpyntats och är nu redo för advent. Jag är ganska måttligt med mitt julpynt, delvis beror det väl på att man inte har så jättestor bostadsyta. Har man hus kan man ju ta i lite mer, men egentligen tycker jag inte att det behövs så mycket för att skapa julstäming. Det som gör det hela för mig är levande ljus helt klart:



Varje år brukar det alltid bli något nytt pynt och i år blev det denna adventsljusstake. Köpte den på Hantverksmässan som vi var på när Guldlock var här på besök (De röda bären har jag lagt till själv). Där köpte jag också dessa snöbollsljus:



Nu har jag också fått hem korgstolen, som jag efter många om och men lyckades måla färdig. Stolen har föräldrarna haft sedan jag var liten. Det finns ett foto av mig när jag sitter i den som bebis, jag är lite större än Nisse men jag tyckte han passade rätt bra där han också:



I mitt sovrum har jag ju som jag nämnt en del lila och den här stjärnan köpte jag för flera år sedan på Indiska och den får nu skapa lite julstämning i mitt sovrum:



Ljuset gör att den ser lite mer rosa ut men det är den inte. Ser du förresten snön på taken? Den föll i söndagskväll och jag trodde nästan att vi skulle få en vit advent trots allt, men medan jag plockar fram julen nu på förmiddagen så börjar det så klart regna, så jag antar att den riktiga vintern får vi vänta ett tag till på.



Den här tomten har jag fått av mamma min och jag gillar hans attityd måste jag säga ;) Julen ska man bara njuta av och inte stressa upp sig över. Så nu kan julmånaden börja på riktigt, med ljusen, dofterna, stämningen och framför allt massor med mys.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0