Om 1 månad...


Hej Ninni

Det kanske är jul inomhus, men utanför fönstret är det något helt annat. Så här med bara en månad kvar till julafton, några få dagar innan första advent, så är det nästan fem plusgrader och all snö som föll i söndags är borta.
Jag var så nöjd med den snö som kom, det var alldeles lagom vinter för mig - ett tunt snötäcke som lyser upp lite och 5-6 minusgrader - det räcker för mig. Jag vet att alla vintersportare absolut inte håller med mig, men eftersom jag väldigt sällan rullar runt i snön numera, förutom en och annan snöängel, så tycker jag mest att mycket snö är besvärligt.
För att inte tala om kylan - avskyr, verkligen avskyr den! Det här med lager på lager av kläder till man tillslut både ser ut och rör sig som en Michelingubbe är inte min grej. Sedan har vi torr hud, händer som spricker och statiskt hår... jag vet, jag bor verkligen på fel ställe, är helt enkelt inte gjord för den här årstiden. Därför gör det verkligen ingenting att vintern dröjer, men lite, lite snö hade inte gjort så mycket.

 (Bild från google)


Nu är det dags för ett kvällspass och sedan är det bara fredag kvar innan en ledig helg väntar :)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0