1 oktober




Hej Ninni

Äntligen en ledig helg och äntligen underbart höstväder, men dagen inleddes med en lite shoppingtur till grannstaden. Inhandlade höstblommor att sätta på balkongen, två tavlor och lite annat till lägenheten. Det går mot mörkare tider och då börjar jag som sagt bo in mig igen, vilket också innebär att jag lägger mer tid (och därmed helt oundvikligt mer pengar) på hemmet. Vad jag köpte tänkte jag dock vänta till morgondagen med att visa.

På eftermiddagen var det ju bara att ta vara på det underbara vädret och jag och mamma min tog en långpromenad upp i skogen med hundarna,



men först lite bus på gården. Det är viktigt att ha kvar barnasinnet fast man börjar bli till åren, ja i det här fallet valpsinnet.





Markerna är dock så mättade efter allt regnande så det är ju ett litet äventyr i sig att försöka ta sig fram utan att bli helt genomblöt, men det var en väldigt skön promenad ändå. Vi gick förbi en lite bäck som porlade så fint mitt i trollskogen och stannade för att ta en bild och plums så var det inte en utan två hundar som kastade sig ner i vattnet för att svalka sig. Fast bara en av dem fastnade på bild:



Som sagt massor av bus kvar i den damen fortfarande. Jag fick tillslut mina bilder som det var meningen från början, utan sjöblöta, håriga busfrön:





Som avslutning på denna härliga lördag så blev det mammas älgköttsoppa med klimp till middag, bland det bästa jag vet!



En lördag helt i min smak - shopping, skogspromenad, underbart höstväder och så riktigt mumsig soppa på det  - ja, jag är då mer än nöjd med dagen :)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0