Äntligen fredag


Hej Ninni

Det blev helg tillslut, men det känns som det satt långt inne. Du vet den där känslan som fanns kvar efter semestern, att det ändå kändes rätt okay på cirkusen, den har för länge sedan försvunnit. Slut som artist skulle man kunna säga. Slut som artist och trött på det mesta eller ska jag säga de flesta kanske...
En konsekvens av att direktören är vek är att hans små knähundar, de där som ställer sig på bakbenen och gör piruetter, nu inte bara göra konster utan de uppför sig även som mini-direktörer.
Jag är inte guds bästa barn jag heller, det har jag inget problem med att erkänna och det hör helt och hållet ihop med att jag inte trivs på cirkusen. Men dessa små bjäbbande varelser de borde veta sin plats och hållas kopplade, annars kan det hända att de råkar bli nedtrampade eller uppätna av något djur modell större och det vore ju tråkigt eller hur?.....
Efter avslutat pass på cirkusen begav jag mig iväg för att inhandla en ny dammsugare. Var inte det en rolig grej att göra en fredagseftermiddag så säg? För att inte tala vilken rolig utgift det är!
Nej, inte särskilt va?! Men dock nödvändig då röda faran som varit med mig i ungefär tio år har börjat lämna bitar efter sig när man drar runt den och det är inte dammtussar jag syftar på utan faktiska bitar av röda faran själv. Så nu har den fått pensionera sig eller snarare bege sig till snabeldrakehimlen och istället ska den nya svarta draken provköras till veckan. Måste ju städa eftersom som det väntas besök! Äntligen var det dags, men mer om det en annan dag...

(Bild från google)

Det här blev väl ett spännande och allt igenom positivt brev - småhundar och snabeldrakar :) Men nu är det i alla fall äntligen äntligen fredag och arbetsveckan avslutas på klassiskt manér - med taco till middag och sedan fredagsmys till Idol :)


Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0