Höstblomster


Hej Ninni

Måste bara visa denna bild på en av mina pelargonier som jag fortfarande har på balkongen. Denna bild tog jag i fredags, alltså den 14 oktober. Det måste ju vara ett tecken på att det har varit en mild höst, att pelargonen får nya knoppar i oktober, i alla fall här uppe i norr. Visst bladen har fått lite höstfärger, men blommorna kämpar på: 



Jobbat kort dag idag och sedan efter lite taktikvila hemma så unnade jag och mamma oss middag på Max. Ibland behöver man det en regnig tisdag då man mest är förbannad över att Cirkusen håller på att förvandlas till en cirkus på riktigt, ledd av en konflikträdd och vek direktör... Oj, så jag ska njuta av min lediga dag imorgon, trots att det måste städas här hemma.
När vi blivit mätt i magen så var det dags för storhandling och nu är jag hemma igen, skåpen är påfyllda och jag inväntar en fullspäckad tv-kväll.

Kram!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0