Glimtar av vänlighet


Hej Ninni

De två senaste dagarna har nästan gett mig tron på mänsklighetens goda sida tillbaka och det är de små gesterna som gjort det. Det sådana glimtar av människors vänlighet som förgyllt de två senaste dagarna för mig. 

Först ut så har vi paketet jag hämtade ut igår med produkterna från Maison Belle. När jag packade upp dem och vecklade ut packsedeln så sitter det en liten godis fasttejpad på pappret och tillsammans med det finns också en handskriven lapp där man hoppas att jag ska bli nöjd med min beställning. Det är bra service det och det gjorde ju min kväll. Beställningen gjorde jag på heminredningssajten
www.elliscorner.se, fina grejer och ett vänligt företag :)

Den andra händelsen inträffade strax före klockan 06 imorse och gjorde verkligen hela min dag! Det ösregnade och det var mörkt, men det var bara för mig att trampa iväg till jobbet. På vägen till mitt jobb passerar jag en järnvägsövergång och den vägen har varit avstängd för biltrafik en tid på grund av vägarbete. När jag så kom trampande imorse så har de tagit bort den övergång för gående och cyklande som ändå funnits och allt såg bara ut som en enda stor lervälling. Jag var trött, blöt och frusen och när jag som bäst funderade på hur jag skulle få över min cykel så kliver en vägarbetare fram och erbjuder sig helt enkelt att bära över min cykel så att jag inte ska halka.
Jag menar klockan är inte ens sex på morgonen och regnet fullkomligt vräker ner i höstmörkret- kan man bli annat än lycklig när man råkar på en sådan människa då?! Det gjorde som sagt min dag och jag har varit på väldigt bra humör resten av dagen trots den tidiga starten, för det blev ju en så bra start tack vare en annan människas enkla men så vänliga gest.

Så jag röstar helt enkelt för mer vänlighet till folket! :)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0