städa, handla och lyxa till det lite


Hej Ninni

Lediga onsdagen idag och då var det bara att ta tag i sådant som inte hunnits med när man jobbat. Jag har alltså diskat, städat och plockat här hemma.
Sedan bjöd jag mamma min på middag som i och för sig bara var soppan som blev över från igår, men vi behövde något i magen innan vi åkte och storhandlade. Kylskåpet ekade tomt så det var verkligen välbehövligt att få handla lite mer och det är till så otroligt stor hjälp när jag kan åka handla samtidigt som mamma och därmed få tillgång till bil. Det går ju liksom bara att ta en begränsad mängd på cykeln.
Jag tycker faktiskt det är riktigt kul att handla, vilket kanske är lite konstigt med tanke på att jag jobbar på en stormarknad. Men när man handlar kan man gå där i lugn och ro och titta på allt vilket man absolut inte hinner när man jobbar. Shopping är kul helt enkelt, oavsett vad man handlar...
Sedan hämtade jag också ut ett paket idag med lite vardagslyx. Fick tipsen på en av de bloggar jag läser och tänkte att det var ju en jättebra idé - att lyxa till de där tråkiga vardagssysslorna som att diska, städa och tvätta med lite finare produkter. Man måste ju ändå göra dessa sysslor och de blir ju lite, lite roligare om det luktar lite extra gott och om det dessutom är miljövänliga produkter är det ju ännu bättre. Jag har därför beställt diskmedel, köksrengöring, badrums- och toalettrengöring från
Maison Belle/Isabella Smith:

"Maison Belle-serien görs från naturella ingredienser så långt som möjligt och är doftsatta med fräscha doftande essentiella oljor. De fylls i återanvändningsbara PET-flaskor och är UK HSE certifierade för icke-giftiga rengöringsmedel för hushållet. Samtliga artiklar görs i Europa, i Danmark eller i Frankrike av pålitliga tillverkare som bryr sig om ingredienser och renhet. Produkterna är otroligt effektiva till att göra det de är tänkta för - städa."

Isabella Smith.


 (bild från elliscorner.se)

Fina flaskor är det också, så det gör ju inget om de står framme heller. Nu har jag ju inte provat dem ännu, men om de fungerar bra så kommer jag nog beställa tvättmedel och sköljmedel och annat i samma serie. Visst de är lite dyrare än de vanliga flaskorna man köper i affären, men det kan det vara värt - allt för att förgylla vardagen :)


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0