God fortsättning


Hej Ninni

Då var påsken i stort sett förbi för i år och även om helgen innebar jobb för mig så är jag ändå nöjd. I fredags var jag ledig och april visade sig från sin bästa sida med strålande sol, så min kära mor lurade med mig på en skidtur. Ja precis, du läste rätt! Det var ett antal år sedan jag stod på ett par längdskidor senast, när jag tänker efter så måste det vara över 15 år sedan faktikst. Detta gjorde ju att det blev lite spännande, men efter två mindre vurpor i början så gick det faktikst bra. Jag överlevde färden som blev cirka 5-6 kilometer tvärs över skarsnön som låg på ängarna. Det är klart att tekniken inte alls var densamma som den en gång var och det var väl det som var lite frustrerande - att jag visst hur jag skulle göra i huvudet, men det var lite svårare att få kroppen att följa med. En gång i tiden, när man var barn, så tränade och tävlade jag ju faktikst i den här sporten, men som sagt det var länge sedan nu och det märktes...






Vi tog en liten paus vid en lada och njöt av solen och en god apelsin.





Långt där borta ser man en svart liten prick, det är Liten som inte gärna sitter still en sådan här dag, så det är svårt att fånga henne på bild. Då är det lättare med Stor som gärna håller sig i närheten ifall det skulle bjudas på något gott:





På kvällen åt vi sedan påskbuffé och till efterrätt hade jag bakat Cheesecakebrownies med hallongrädde:



Minsta bror tyckte att han skulle hjälpa till att dekorera, för är det påsk så är det:



Lördag och söndag har jag alltså jobbat, men det var korta dagar med mycket att göra så det har gått fort. Idag är jag ledig igen och vem tackar nej till en ledig måndag :) Det blir inte så mycket aktiviteter idag dock, har varit ute på morgonpromenad och sedan kommer jag sitta en del vid datorn för det är viktiga mail som ska skrivas - sedan får vi se vad de leder till...

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0