April, april


Hej Ninni

Söndag idag och jag har mest hasat runt i tofflorna här hemma. Utanför är det mulet, blåser lite och för en stund sedan virvlade det omkring snö i luften - men april månad är här och nu ska väl våren äntligen börja på allvar. Dagen började faktiskt med lite soligare väder och jag lyckades ta mig upp ur sängen och iväg på en tidig morgonpromenad. Lite kyligt i luften, men mycket skönt var det. Sedan har jag bakat frukostbörd, lhcf-bröd så det blev mer som ett litet expriment och inte ett jättelyckat sådant - men man måste ju testa. Annars har det som sagt inte blivit mycket aktiviteter denna helg. Igår gjorde jag dock ett ryck och städade lite på balkongen. Ja, alltså jag kastade höstblommorna som blivit kvar därute och som nu tinat fram under snön. Bättre sent än aldrig får man väl säga i alla fall.
I fredags avslutades arbetsveckan med bio, jag och Bästaste A gick och såg The Hunger Games. Så nu har jag tillslut sett filmen och självklart så tycker jag fortfarande att boken är bättre, men jag måste ändå säga att filmen får godkänt - de har lyckats få med det mesta och den var sevärd. Sedan kanske jag hade gjort andra val av vissa skådespelare, men det är ju bara jag det ;)
Blivit utsatt för något skämt idag förresten? Tror inte jag har blivit det, inget märkbart åtminstone, men lika glad är jag för det. Aprilskämt är något jag alltid hoppar över, tycker inte det är särskilt kul att varken lura eller bli lurad - ärlighet varar längst helt enkelt :)




Nu blir det rödbets- och morotspaj med getost till middag och så ska jag fortsätta min sköna söndag, enda nackdelen med sådana är väl egentligen att de följs av måndagar...

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0