Mer aprilväder


Hej Ninni

Veckan är i stort sett över, det enda som återstår är en lugn söndagskväll med lite film och en kopp te eller två. Jobbat två dagar sedan sist och sedan blev det ledig helg och igår åkte jag och Bästaste A iväg till grannstaden för lite festligheter.
Jag vet inte om du kommer ihåg det men sist vi gjorde detta, en sisådär 4 månader sedan, så var det full snöstorm ute och vi missade bussen, osv. Igår så hann vi med bussen, men jag tror vädergudarna försöker säga oss något för även denna gång så snöade det utan stopp hela kvällen och natten...
Trots vädrets makter så var det en rolig kväll och vi dansade som vanligt till fötterna värkte. Det som gjorde hela kvällen var ändå ett sms från en söt vän som befann sig många mil norrut. Han gav oss vårat nya motto som vi från och med nu kommer leva livet efter.... Ingen större idé att jag berättar vad det är då man man måste ha hela bakgrundshistorien för att förstå och den kommer aldrig att återges här, men jag kan säga att vi skrattade mest hela kvällen åt detta :)
Ikväll har jag varit hem till Menageriet och ätit en mycket god middag för att fira att mellanbrorsan blev ett år äldre i fredags, så Grattis, Grattis till honom så här i efterskott.
Annars har jag i veckan fortsatt ta några steg för att nå målet jag nu ställt in mig på. Jag har ringt ett samtal, som jag fick idén till en natt när jag inte kunde sova, vet inte varför jag inte tänkt på det tidigare men de bästa idéerna verkar dyka upp när man egentligen borde sova. Nu har jag ytterligare ett vapen för att vinna stiden. Sedan har jag fått ett mail som i lördags jämfördes och diskuterades för att resultatet ska bli så bra som möjligt och jag tror det blivit så bra som det bara går nu. I veckan ska det ringas ett samtal, det o så viktiga och så ska ett mail, även det o så viktigt, skickas iväg - men sedan är det bara vänta, för efter att dessa steg är tagna så finns det inget jag kan göra på ungefär en månad, förutom att hålla tummarna då och det kommer jag göra hela månaden lång....


 

Köpte förresten med mig jordgubbar, som nu återigenom börjat dyka upp i butiken, hem i fredags. Inte svenska såklart och inte riktigt med så mycket smak som man skulle önska, men ändå - jordgubbarna är här igen!!


Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0