Bara några av fördelarna med hösten

 
Hej Ninni
 
Första augusti idag och solglimtarna har växlat med ordentliga regnskurar hela dagen och på eftermiddagen har det även blixtrat och dundrat en hel del, så jag tog det säkra före det osäkra och stannat inomhus. Städat och donat och så har jag också avslutat utrensningen av min garderob som jag började med för någon vecka sedan. Ett antal påsar har gått till Röda Korsets klädinsamling och nu har jag till och med en hel hög med lediga galgar, så det måste ju betyda att jag kan shoppa nytt nu eller hur? För tomma fyller ju galgarna inte sin funktion på något sätt ;)
Nu är ju höstmodet här och det är ju favoriten av alla säsonger, så att fylla på garberoben igen blir nog inget problem, även om jag egntligen inte borde inhandla så mycket eftersom jag nästan aldrig har möjlighet att använda kläderna. Det blir ju så när man tvingas änvända clownkostym på jobbet, men samtidigt är det mycket man inte borde...
En annan fördel med att hösten närmar sig är att alla braiga tv-serier börjar igen och även en hel del nya har premiär. Igår kollade jag in första avsnittet av Heart of Dixie och det kan nog vara något att följa framöver tror jag. Snart börjar också Once Upon A Time, en av favoriterna. Annars så har jag fastnat för serien Necessary Roughness som visats i sommar, men nu har den plötsligt slutat gå vilket var synd för det var en riktigt bra serie, men massor med bra tv blir det när höstmörkret närmar sig i alla fall.
 
 
OS pågår ju som bäst i London just nu, vilket du omöjligt kan ha missat. Blir nog inte att se mycket av det dock eftersom intresset är ungefär lika med noll, men för att kompensera det så såg jag hela invigningen. Kunde liksom inte sluta titta när jag väl börjat, väldans vilken produktion det är det där, men så är det ju också något man bara får se vart fjärde år.
 
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0