Sommarens sista suck..

 
Hej Ninni
 
Värmen kom tillslut, i veckan när sommaren sjöng på sista versen så blev det riktigt varmt och precis sådana där dagar som man längtat efter. Inte har de varit många den här sommaren och de bästa av dem kom så klart när man redan var tillbaka på jobbet, men i onsdags var jag ju ledig så då tog jag med mig de två svarta damerna en sväng ner till älven för att åtminstone få lite strandkänsla om än bara för en kort stund:
 
 
Så sommaren första bad i grumligt älvvatten, eller egentligen andra för jag har varit där en gång tidigare i sommar, blev ju mer vadande än badande, men det var faktiskt inte alls lika kallt som jag trodde att det skulle vara.
 
 
 
 
 
 
Ibland behöver man bara lite sand mellan tårna helt enkelt, och en dag med riktig sol och värme, för att få den där känslan av sommar som man kan leva på långt in på vintern. Igår kom nämligen regnet tillbaka och idag var den här - den där höga, klara och kyliga luften som jag bara älskar. Hösten är här det är bara att konstatera, och visst är det synd att det inte blev mer än någon vecka sammanlagt med riktig sommarvärme, men jag kan inte hjälpa det - hösten gör mig glad! Innemys med tända ljus när höstmörkret kommer, massor med premiärer av bra tv-serier, höstmodet där det alltid finns hur mycket som helst att fylla på i garderoben med och så mycket mer. Och ja, jag vet att jag har tjatat om detta tidigare, närmare bestämt förra hösten - men så är det, hösten är den bästa tiden på året!
 
 
Men avslutar det här inlägget med en bild från i fredags då det blev after work med god mat och dryck och trevligt sällskap i solen, en helt okay avslutning på sommarens sista vecka...
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0