Oktober, November, December

 
Hej Ninni
 
Det mesta händer väl egentligen på Instagram numera. En bild säger mer än tusen ord sägs det ju, men tänkte ändå att jag skulle ta mig i kragen och sammanfatta de månader som gått sedan sist - och vi gör det så klart med bilder:
 
Det har väl som vanligt mest varit jobb som stått på schemat. Lediga dagar har jag försökt vara ute, för jobbar man i en bunker så känns det extra viktigt att få se dagsljuset när man har möjlighet. Därför blir det mest utebilder, men det får du ta tycker jag ;) Det började alltså gå mot vinter:
 
 
Den första snön föll i slutet av oktober, men bara två dagar senare var den borta igen och det enda som återstod var snögubbarna mitt på gården som någon kämpat så duktigt för att få ihop. Kontrasterna blev ganska roliga faktiskt...
 
 
 
Snön försvann, men minusgraderna höll i sig och frosten med dem. Vi njöt av solen som gjorde naturen gnistrande vacker:
 
 
 
 
 
 
Det blev november och snön föll igen:
 
 
 
 
 
Men bara en månad innan julafton kom vintern återigen av sig och inte en snöflinga såg man så långt ögat nådde:
 
 
 
Efter november skulle ju december följa, så julförberedelserna startade den vecka som avslutades med att första ljuset tändes. Lussekatter bakades och julpyntet kom på plats:
 
 
 
Veckan därefter var det dags för lite ledighet och en efterlängtad resa söderut i landet, men en snökaos som drabbade vår huvudstad höll på att sätta stopp för det hela. Men efter en ombokning, som förkortade resan med en dag och diverse förseningar, fick jag så äntligen återse den Bästa Familjen. Besöket bjöd på ett snöigt och kyligt Göteborg, lite shopping, kramkalas, söderpratade öron samt ett antal skattkartor och piratbåtar ritade efter bästa förmåga enligt kaptenens instruktioner:
 
 
 
Så var det uppdaterat - jag är hemma igen, saknar dem redan och önskar vi bodde närmare varandra. Nu väntar jobb, jobb och så lite mer jobb de tre veckor som återstår av detta år. Har endast fyra lediga dagar, inklusive denna lediga onsdagen, innan det nya året är här. Resten består alltså av jobb och så ska det ju hinnas med att fira den där julen också. Avslutar med en bild på den allra goaste lilla fadderdottern som hade det varmt och gott, medan vi andra var lite frusna under besöket på väldigt juligt Liseberg:
 
 
<3 <3 <3
 
 
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0