Omtumlande


Hej Ninni

Det blev inget skrivet igår, först för att jag inte kände mycket till inspiration då det inte händer just något alls nu. Sedan så blev det inget skrivet för att jag gjorde en oroväckande upptäckt igår så jag hade lite svårt att komma till ro på kvällen, dessutom blev det ett något yrvaket uppvaknande imorse på grund av ett telefonsamtal så just nu känner jag mig aningens uppe i varv och skulle mest behöva sitta i någon sorts yogaposition och humma lite lugnande för mig själv...

Utrycket " man upphör aldrig att förvånas" känns mer aktuellt än någonsin, man tycker man borde lära sig att det är så men icke... Upptäckten jag gjorde igår handlar om en person som inte längre är en del av mitt liv, men som nu dök upp i det mest oväntade  av sammanhang. Eller så oväntat var det kanske inte ändå, jag har väl alltid anat att det inte var helt rent mjöl i den påsen, men att det gått så långt som jag upptäckte igår det trodde jag inte...
Jag kan säga som så jag läste något i en av våra största kvällstidningar igår som handlar om en person som för ett antal år sedan var viktig för mig. Jag var inte alls beredd på det jag läste så det blev lite av en chock när jag i godan ro klickade på en artikel mest av nyfikenhet. Närmare än så kommer jag inte gå in på detta då jag känner att jag inte på något sätt vill ha med detta att göra och då vi idag inte har någon som helst kontakt.

Så det var lite svårt att sova igår och imorse ringer telefonen och det är mamma min som berättar att hon har fått ett samtal från sin bank. De har upptäckt att hennes kort blivit utsatt för "skimming" och hennes konto är länsat, det vill alltså säga att någon gång när hon använt sitt kort så har kortnummret kopierats och nu har någon tagit ut alla hennes pengar i Mexico av alla ställen.
Banken trodde att det eventuellt kan ha hänt när vi var i Bulgarien i somras, så det var bara för mig att kasta mig på datorn och kolla mitt konto. Som tur var så såg det okay ut, men då jag har en näst intill obefintlig summa pengar på mitt kort så kanske det bara var slöseri med tid för dem att rensa det, så det är väl bara att hålla koll nu så att inte lönen ryker när det är dags för den att sättas in... så himla tråkigt när sådant här händer då man är så beroende av de få slantar man har. Man kunde ju tycka att om de nu ska ägna sig åt sådant här så kan de ju rikta in sig på folk som faktiskt har pengar på banken och låta oss "vanliga" var ifred. Inte för att sådant här ska hända överhuvudtaget, I am just saying...

Så nu ska jag inte klaga något mer på att det aldrig händer något för sådana här händelse klarar jag mig alldeles utmärkt utan, tack så mycket. Ska försöka djupandas och komma igång med min dag här, kanske blir det en sväng in till centrum då temperaturen ligger på "bara" -20 nu.

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0