Projektet avbrutet


Hej Ninni

Ja så är det, efter bara två dagar på diet så ger jag upp, men det beror inte på den anledningen man kanske skulle kunna tro. Hungerkänslorna var faktiskt inget större problem, utan det som gjorde att det inte gick att genomföra var smaken - de här shakesen från Nutrilett smakar fy, usch och blä för att beskriva det snällt.
Det var helt enkelt inte möjligt att i nästan två veckor tvinga i sig något fem gånger om dagen som får en att vilja kräkas efter varje klunk, det är helt enkelt inte bra för själen!!
Så det blir att hitta ett annat sätt att gå ned de där extra kilona som smugit sig på, förmodligen så stavas det träning men sådan är ju som jobbigt... eller så får man helt enkelt inse att man är lite rundare i konturerna numera. Hur som helst så blir det nog bra det här med tillslut och nu har jag åtminstone testat och insett att det inte var något för mig.
Trots detta så borde jag ha blivit lite lättare idag ändå. Efter jobbet var jag hos min frisör och det kändes då som att det var några kilo hår som föll för hennes sax. Håret är nu betydligt kortare, kortare än det ha varit på mycket länge faktiskt. Hittills känns det bra då jag verkligen var redo för en förändring och nu när ljuset återvänder mer och mer så är det lättare att ta språnget på alla sätt och vis :)
Fettisdagen idag förresten, förutom att jag sålt vad som känns som en miljard semlor till andra idag så blir det ingen närmare kontakt med detta bakverk för mig. Semlor är bland det äckligaste jag vet, man ska inte säga att mat är äckligt men semlor är faktiskt det. Tycker till och med att det är lite obehagligt att se andra äta dem, tror det beror på all den där grädden, det blir för mycket bara - men smaken är ju som baken :)
Imorgon är jag ledig, då har jag lite att fixa här hemma och så måste jag storhandla eftersom jag inte planerat för någon mat den närmaste tiden :)

Kram!



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Har också prövat nån typ av shake. Fattar inte varför de ska vara så förbaskat dåliga! Spännande att se dig med "nyhåret" :)

2012-02-21 @ 21:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0