Så gör du för att klara kylan


Hej Ninni

Rubriken ovan har funnits att läsa i flera dagstidningar de senaste dagarna och jag tänkte dra mitt strå till stacken och visa hur vi gör här hemma denna helg. Inleder med denna bild bara för att det är sånt man gör när det är riktigt kallt - man fotar termometern:




Så vad gör man då en ledig helg då temperaturen talar för sig själv? Tanken var från början att det skulle bli ett besök på den årliga marknaden i Jokkmokk, där man kan klappa renar och mingla med samer eller varför inte det omvända om du känner för det. Men med kylan under 30 gradersstrecket så kändes det som alltför osäkra odds att bilen skulle starta igen efter några timmar på marknaden, så det blev inget besök där i år. Att det ska vara kallt har i och för sig blivit lite av deras grej, men lägre än minus 30 var lite att ta i. Men det finns i alla fall någon som helt fattat det här med vettig sysselsättning en helg som denna:



Liten agerar levande björnfäll framför den glödheta kaminen, medan Kisse, som visserligen inte varit med om lika många vintrar och liksom inte hunnit få in rutinen än, envisas med att gå ut med jämna mellanrum. Bara för att kolla läget...



Så antingen gör du som Kisse och klär dig i en varm päls eller så struntar du i det och följer Litens linje och parkerar dig framför en värmande brasa - jag väljer det sistnämda jag!!

Kram!



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ser mysigt ut med lite eld i spisen och en gossig vovve. Själv var jag modig och var till marknaden och nog var det lite bitit :)

2012-02-08 @ 00:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0