Falskt alarm


Hej Ninni

Ledig onsdag och fortfarande visar termometern alldeles för många minusgrader där ute, så dagen har spenderats inomhus. Har städat och tränat medan dagsljuset förde med sig energi, eftermiddagen spenderades sedan i soffan med nya numret av Amelia - en skön ledig dag helt enkelt :)
Dagen började dock lite mer uppstressande, i samma veva som jag stiger upp så hör jag sirener svänga in på gården. När jag tittar ut genom fönstret så är det inte bara ambulansen utan även minst två brandbilar och en polisbil. Oj vart är det det brinner undrar man ju, bara för att strax konstatera att jag hör dem allihopa i min trappuppgång!! När jag öppnar dörren så hör jag också en brandvarnare som gått igång i en lägenhet lite längre ner i huset. Jag kan säga att pulsen ökade en aning innan jag hör brandmännen konstatera att det är falskt alarm och ganska snabbt har alla hoppat in i bilarna och åkt härifrån. Ingen eld denna gång, tack för det!! Men lite läskigt är det att man inte upptäckte något förrän brandkåren redan var här. Det är ju absolut en nackdel med att bo högt upp i ett hyreshus med många våningar...
Nu är det två arbetsdagar kvar av denna vecka, varav ett kvällspass imorgon, sedan blir det eventuellt en utflykt till helgen. Inget bestämt, det beror lite på om kylan tänkt hålla i sig så vi får se vad som blir av, men ledig är jag i alla fall.

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0