vårsol och bokrea


Hej Ninni

Äntligen en ledig dag att se fram emot imorgon och lite vårkänslor låg i luften när jag traskade hem. Det låter kanske lite motsägelsefullt när snövallarna fortfarande är meterhöga och jag fick kryssa fram mellan plogbilar och traktorer när jag gick till jobbet imorse. Efter arbetsdagen blev det en snabb lunch med Bästaste A innan jag promenerade hem och då strålade solen och det droppade från taken så då får man ju faktiskt hopp om att våren inte är så där jättelångt borta - bara två månader eller så...
Fyndat något på bokrean förresten? Tidigare har alltid bokrean varit en riktig höjdpunkt för mig, kan ju ha lite att göra med att jag förrutom att jag är en riktig boknörd även jobbat på en bokhandel. Men på senare år tycker jag att bokrean har blivit mindre och betydligt sämre så fynden brukar inte alls bli särskilt många. I år köpte jag två barnböcker till sötnosen som fyllde fyra igår och så gjorde jag faktiskt också något av ett fynd, även om jag höll på att missa denna titel. Barndomsvännen, som också var den som tipsade om denna läsupplevelse från början, fick påpeka att den faktiskt fanns på mitt jobb innan jag lyckades hitta den:




När jag först började skriva denna blogg så var detta mitt första tips - Hungerspelen av Suzanne Collins. När jag läste den själv så lånade jag ju böckerna men nu är denna bok som innehåller hela triologin i min ägo, för endast 79 kronor dessutom - helt klart ett fynd. Ytterligare ett tips är förresten att filmen Hungerspelen kommer på bio i slutet av mars och trailern kan du se här (The Hunger Games).

Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0